Gebruiksvoorwaarden
1. Toepasbaarheid, reikwijdte, enz.
1.1
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen Hidroxa MedicalAB, huisstijlnr. 556965-8247, ("Hidroxa Online") en de klant/patiënt die een afspraak maakt bij Hidroxa Online (de "Klant") met betrekking tot de diensten van Hidroxa Online op het technische platform voor Klant en zorgverlener (de "Zorgverlener") aangeboden door Hidroxa Online op de Websites (“Klant”) www.hidroxa.com/sweat-doctor-online en www.hidroxa.com/sv/svettklinik-online.
1.2
Via de Klant kunnen individuen een afspraak maken met een erkende professional, bijvoorbeeld een arts, voor het verkrijgen van een zorgcontact in de vorm van videoconsultatie, en voor het verkrijgen van informatie over hyperhidrose en aanverwante zaken. Ook kan de klant vóór aanvang van de videoconferentie een Gezondheidsverklaring invullen. Wanneer de videoconferentie begint, kan de Klant zijn medische toestand beschrijven aan de arts, die op zijn beurt een oogonderzoek kan doen en vervolgens een diagnose kan stellen en behandelingsmaatregelen kan voorstellen.
1.3
De klant gaat een overeenkomst aan met Hidroxa Online door een tijdstip te reserveren in het urenboek conform de op enig moment geldende instructies op de Websites (de “Overeenkomst”). De overeenkomst wordt als gesloten beschouwd wanneer de Klant een afspraak heeft geboekt op de Websites. Door een dergelijke registratie aanvaardt de Klant aldus deze algemene voorwaarden.
1.4
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat de bij het sluiten van de Overeenkomst verstrekte contactgegevens juist zijn en verbindt zich ertoe zijn gegevens in de boeking op de Websites gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst actueel en actueel te houden. Eventuele wijzigingen dienen onverwijld aan Hidroxa Online te worden doorgegeven via e-mail aan kundtjanst@hidroxa.com
1.5
Deze algemene voorwaarden, evenals instructies, beleid en andere informatie over de dienst zijn beschikbaar op de Websites.
2. Algemene informatie over de Websites
2.1
Het ondertekenen van een Overeenkomst Voor video-oproepen na afloop is het vereist dat de klant/patiënt minstens zestien (16) jaar oud is of deelneemt met een voogd.
2.2
De klant is verantwoordelijk voor elke handeling bij het boeken van een video-oproep. Een geboekte video-oproep mag alleen worden gebruikt door de gebruiker voor wie de tijd is geregistreerd en mag niet worden overgedragen of verhuurd aan iemand anders. Een voogd heeft echter het recht om de dienst te gebruiken en deel te nemen aan de video-oproep samen met het kind, op voorwaarde dat het kind jonger is dan achttien (18) jaar. Hidroxa Online is niet verantwoordelijk voor het misbruik van geboekte tijd door buitenstaanders of voor de gevolgen en eventuele schade daarvan.
2.3
De klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de geboekte tijd in overeenstemming met de Overeenkomst, andere voorwaarden vermeld op de Websites, en de geldende wetgeving op elk moment. De klant is als enige verantwoordelijk voor de informatie die hij publiceert op of via de Websites en is dus als enige verantwoordelijk voor de inhoud daarvan.
2.4
Door een afspraak te boeken op de Websites bevestigt en accepteert de klant de technische specificaties, voorwaarden en beperkingen op de Websites die blijken uit Hidroxa Online, op elk moment geldende service- en productbeschrijvingen met betrekking tot de Websites, die beschikbaar zijn op de Websites.
2.5
Door een afspraak te boeken op de Websites bevestigt en accepteert de klant dat de opgegeven contactgegevens door Hidroxa Online kunnen worden gebruikt om contact op te nemen met de klant via e-mail en kennisgeving met informatie en aanbiedingen. De klant heeft het recht om zich specifiek af te melden voor deze communicatie. Hidroxa Online is verplicht om het verzoek van de klant onverwijld goed te keuren wanneer dit bij Hidroxa Online is geregistreerd.
2.6
De inhoud die door Hidroxa Online op de Websites wordt gepubliceerd of verstrekt, vult het medisch advies van de zorgverlener aan en is niet bedoeld ter vervanging van een beoordeling, diagnose of behandeling door een arts voor welke ziekte dan ook. Het gebruik van de Websites is slechts een aanvulling op de normale zorg en is bedoeld als een instrument voor zorgverleners om effectieve zorg aan hun patiënten te bieden. Hidroxa Online draagt geen verantwoordelijkheid als zorgverlener.
2.7
Met betrekking tot het technische ontwerp van de service zijn de Websites en de service beperkt tot bepaalde specifieke soorten ziekten, zoals advies over zweetgerelateerde aandoeningen, voorstellen voor verder onderzoek door een andere zorgverlener, in sommige gevallen receptvoorschrijving, in sommige gevallen verwijzingsvoorschrijving. Geen enkele vorm van certificaat wordt geschreven als onderdeel van de service.
3. Prijzen en betaling
3.1
Prijzen en vergoedingen voor videoconsulten met Zorgverleners via de Websites, en alle mogelijke andere toepasselijke prijzen, verschijnen in de actuele prijslijst, die op de Websites wordt verstrekt voordat een consultatie met Zorgverleners wordt geboekt.
3.2
Betaling voor videoconsultatie via de Websites vindt vooraf plaats voordat het consult begint. De klant kan geen videoconsult met de Zorgverlener starten voordat de betaling heeft plaatsgevonden.
4. De verantwoordelijkheid van Hidroxa Online
4.1
Met de beperkingen zoals uiteengezet in deze clausule 4, is Hidroxa Online verantwoordelijk voor de Websites:
(a) is beschikbaar in overeenstemming met de secties 4.3 tot 4.6 hieronder; en
(b) slaat de Gezondheidsverklaring van de Klant en andere informatie op die de Klant of Zorgverlener deelt.
4.2
Hidroxa Online is verantwoordelijk voor het handhaven van toezicht en verantwoordelijkheid voor de Websites zoals voortvloeit uit de wet (2002: 562) inzake elektronische handel en andere diensten van de informatiemaatschappij en de wet (2005: 59) inzake overeenkomsten op afstand en overeenkomsten buiten verkoopruimten. Hidroxa Online is niet verantwoordelijk voor gegevensverlies.
4.3
Hidroxa Online is niet verantwoordelijk voor de inhoud die is gekoppeld aan of vanaf de Websites.
4.4
Het doel van Hidroxa Online is dat de Websites continu hoog beschikbaar zijn. De klant moet redelijkerwijs de mogelijkheid krijgen om 24 uur per dag de Websites te bezoeken. De klant kan een gepland consult boeken met de Zorgverlener volgens de boekingsopties die op de Websites worden aangeboden via het boekingssysteem. De klant kan een consult boeken op een specifieke dag en tijd of een inloopconsultatie in de vrije tijden in het boekingssysteem. De Websites inclusief videoconferencing worden zoals hierboven geleverd, met een regeling voor toegestane onderbrekingen zoals, maar niet beperkt tot, gepland en op de Websites aangekondigd onderhoud of onderbrekingen.
4.5
Hidroxa Online is niet verantwoordelijk voor onderbrekingen in de beschikbaarheid veroorzaakt door:
a) fouten in de hardware/apparatuur van de Klant, verbindingsnetwerken, de software van de Klant of fouten in software die een product van een derde partij vormt en die Hidroxa Online, ondanks dat Hidroxa Online heeft geprobeerd deze op een professionele manier te herstellen of te omzeilen, niet kan herstellen;
b) andere omstandigheden waarvoor de Klant verantwoordelijk is in overeenstemming met de Overeenkomst;
c) virussen of andere beveiligingsaanvallen die, ondanks het feit dat Hidroxa Online op een professionele manier beschermende maatregelen heeft genomen; of
d) een omstandigheid die overmacht vormt in overeenstemming met paragraaf 10 hieronder.
4.6
Hidroxa Online is verantwoordelijk voor de werking van de Websites, inclusief het verzorgen van videoconsulten tussen Klant en Zorgverlener, evenals gerelateerde diensten, zoals het opslaan van informatie en andere informatie die door Hidroxa Online op de Websites wordt verstrekt. Elke afzonderlijke gelicentieerde zorgverlener die via de diensten van Hidroxa Online opereert, is verantwoordelijk voor de zorg, informatie of aanbeveling die zij aan de Klant verstrekken in een videoconsult of schriftelijk via de Websites.
4.7
Onderbrekingen of fouten in de beschikbaarheid van de Websites moeten onmiddellijk worden gemeld aan de klantenservice van Hidroxa Online via e-mail kundtjanst@hidroxa.com of via de chat van de Websites.
4.8
Fouten moeten in de eerste plaats worden hersteld door fouten te herstellen, als dit kan worden gedaan zonder onredelijke kosten of ongemak voor Hidroxa Online. Hidroxa Online heeft het recht om de fout op eigen kosten te herstellen, mits dit binnen een redelijke tijd en zonder aanzienlijk ongemak voor de Klant kan worden gedaan. Als herstel niet kan plaatsvinden, heeft de Klant recht op een reductie van de prijs en, met de volgende beperkingen, compensatie voor eventuele bewezen, directe schade.
4.9
Hidroxa Online is niet verantwoordelijk voor fouten als gevolg van de Klant of enige relatie waarvoor de Klant verantwoordelijk is. Bovendien is Hidroxa Online niet aansprakelijk voor enige vorm van persoonlijk letsel of andere gevolgen, die direct of indirect het gevolg kunnen zijn van het gebruik of misbruik van informatie die wordt verstrekt, gepresenteerd of waarnaar wordt verwezen op de Websites. De aansprakelijkheid van Hidroxa Online is in elk geval beperkt tot aansprakelijkheid voor bewezen, directe schade en tot een maximumbedrag van twaalfduizend (12.000) Zweedse kronen. Hidroxa Online is dus niet aansprakelijk voor gevolgschade, verlies van winst, verlies van verwachte besparingen en/of andere indirecte schade.
5. Intellectuele eigendomsrechten, enz.
5.1
Eigendoms-, auteursrechten en alle andere rechten op het handelsmerk, de bedrijfsnaam en de Websites van Hidroxa Online, evenals alle documenten die door Hidroxa Online op de Websites worden gebruikt en/of verstrekt, zoals maar niet beperkt tot deze algemene klantvoorwaarden, behoren toe aan Hidroxa Online. (of waar van toepassing de licentiegever van Hidroxa Online) met exclusieve rechten. Hidroxa Online behoudt zich aldus het exclusieve recht voor om bovengenoemde materialen te gebruiken. Al het kopiëren, wijzigen, overbrengen en/of ander gebruik van de materialen van Hidroxa Online dat niet uitdrukkelijk is toegestaan op grond van de Overeenkomst of de instructies van Hidroxa Online van tijd tot tijd, is verboden. De Klant bevestigt en aanvaardt dat ongeoorloofd gebruik van de intellectuele eigendomsrechten van Hidroxa Online, naast een schending van de Overeenkomst, ook strafrechtelijk kan zijn. Hidroxa Online behoudt zich het recht voor om juridische stappen te ondernemen in geval van dergelijk ongeoorloofd gebruik van de intellectuele eigendomsrechten van Hidroxa Online.
5.2
Eventuele intellectuele eigendomsrechten die ontstaan als gevolg van de levering door Hidroxa Online van de Websites en/of andere diensten aan de Klant komen met exclusieve rechten toe aan Hidroxa Online. Een dergelijk exclusief recht omvat het recht om een dergelijk resultaat vrijelijk te wijzigen, over te dragen en te onderverhuren.
6. Annulering van videoconsultatie
6.1
Klanten kunnen een geboekte videoconsultatie annuleren en een volledige terugbetaling ontvangen tot en met 24 uur voor de geplande datum van de videoconsultatie. Als de annulering zoals hierboven wordt gedaan, moet de betaling voor de videoconferentie binnen 14 dagen worden terugbetaald.
6.2
The Customer agrees that he has no right of cancellation / withdrawal to order drop-in video call times and at those times when the Customer cancels a booked call later than 24 hours before the call is to take place. In such cases, the Customer is not entitled to a refund of the amount paid for the video call.
7. Ongeautoriseerd gebruik en informatie
7.1
Hidroxa Online neemt elk ongeoorloofd gebruik van de Websites ernstig in strijd met deze algemene voorwaarden en/of het beleid van Hidroxa Online met betrekking tot beveiliging, ethiek etc., dat op enig moment van kracht is. Het is onder meer niet toegestaan om consulten met zorgpersoneel te filmen of dergelijk materiaal op welke wijze dan ook te verspreiden. Hidroxa Online zal proactief actie ondernemen tegen vastgesteld of verwacht ongeoorloofd gebruik van de Websites etc.
7.2
Hidroxa Online behoudt zich het recht voor om, met voorafgaande kennisgeving of kennisgeving aan de Klant, op elk moment en zonder aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen, informatie van de websites te verwijderen, de tijd van de Klant te annuleren of andere maatregelen te nemen vanwege contractbreuk door de Klant of om de Websites te beschermen 'reputatie en betrouwbaarheid. In het geval van een dergelijke opschorting heeft Hidroxa Online tevens het recht om de Overeenkomst te beëindigen in overeenstemming met artikel 8.2 hieronder.
7.3
Als de Klant de Overeenkomst of de toepasselijke wetgeving heeft geschonden, of de Websites illegaal of illegaal heeft gebruikt, is de Klant aansprakelijk om Hidroxa Online schadeloos te stellen en te vrijwaren van enige schade veroorzaakt door Hidroxa Online (inclusief maar niet beperkt tot advocatenhonoraria, juridische kosten en alle claims van derden).
7.4
Hidroxa Online mag geen informatie over de Klant verstrekken waarvoor de Zorgverlener verantwoordelijk is voor persoonlijke gegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, en waar de Zorgverlener zich tegen verzet of deze niet op de Websites kan publiceren.
8. Contractduur en beëindiging
8.1
De overeenkomst geldt tot nader order vanaf het moment dat de Klant een tijdstip voor videogesprekken heeft gereserveerd bij Hidroxa Online. Klant heeft altijd het recht de Overeenkomst tot onmiddellijke opzegging te beëindigen. In het geval van een dergelijke beëindiging zal Hidroxa Online het geannuleerde tijdstip onmiddellijk verwijderen en alle verstrekte en opgeslagen informatie met betrekking tot de Klant verwijderen. Dit geldt echter niet voor eventuele medische gegevens uit eerdere zorgcontacten of andere gegevens die volgens de huidige wetgeving bewaard moeten worden.
8.2
Hidroxa Online heeft het recht om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien de Klant deze voorwaarden van de overeenkomst of andere bepalingen van de Overeenkomst schendt of om waarschijnlijke redenen lijkt te schenden, en niet binnen dertig (30) dagen na schriftelijke kennisgeving daarvan. Bij een dergelijke beëindiging vervalt de tijd van de Klant, waarna de Overeenkomst automatisch ophoudt van toepassing te zijn. Gegevens over de Klant die zijn opgeslagen, moeten eveneens onmiddellijk worden verwijderd.
8.3
Klanten die overeenkomstig dit artikel voor hun tijdstip zijn geannuleerd, hebben geen recht om een nieuw tijdstip te boeken zonder speciale toestemming van Hidroxa Online.
9. Ontwikkeling en verandering van omstandigheden
9.1
Hidroxa Online behoudt zich het recht voor om de reikwijdte en functie van de Websites te wijzigen. Product- en dienstontwikkeling kan bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, betrekking hebben op lay-out, inhoud, service of functionaliteit en kan tot gevolg hebben dat de Overeenkomst wordt aangetast. Dergelijke wijzigingen zullen via de Websites en/of e-mail worden medegedeeld. De actuele klantvoorwaarden die op ieder moment van toepassing zijn, zijn te vinden op de Websites.
9.2
De Klant heeft het recht om de Overeenkomst onmiddellijk na beëindiging te beëindigen in het geval dat de wijziging van de Websites of de Overeenkomst door Hidroxa Online in wezenlijk nadeel van de Klant is, en heeft in geval van een dergelijke beëindiging recht op terugbetaling van eventueel vooruitbetaalde bedragen met betrekking tot geboekte maar niet voltooide videovergadering.
10. Overmacht
10.1
Hidroxa Online vergoedt geen schade als gevolg van stakingen, brand, gezagsuitoefening, arbeidsconflicten, ongevallen, fouten of vertragingen bij onderaannemers, uitval van openbare communicatiesystemen of andere omstandigheden die buiten de macht van Hidroxa Online liggen en waar Hidroxa Online redelijkerwijs niet toe in staat is. verwacht te verwachten en waarvan Hidrox de gevolgen redelijkerwijs kan vermijden of overwinnen. Indien een omstandigheid conform dit artikel langer dan één (1) maand voortduurt, heeft een partij het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. In dergelijke omstandigheden heeft de klant recht op restitutie van het vooruitbetaalde bedrag voor een geboekte maar niet voltooide videovergadering.
11. Berichten
11.1
De Klant dient het e-mailadres en telefoonnummer op te geven waarnaar de Klant wenst dat Hidroxa Online van tijd tot tijd bevestigingen, herinneringen en andere berichten verzendt. De klant is verplicht om Hidroxa Online onverwijld op de hoogte te stellen van wijzigingen in zijn contactgegevens. Beëindiging of andere kennisgevingen moeten per e-mail worden gedaan.
11.2
Het bericht wordt geacht de ontvanger te hebben bereikt;
(a) indien verzonden per e-mail, sms of fax: wanneer de ontvangst naar behoren is bevestigd;
(b) indien per aangetekende brief verzonden: twee werkdagen na bezorging per post, of
(c) indien geleverd per koerier: op het moment van bezorging.
12. Persoonlijke gegevens
12.1
Voor informatie over hoe Hidroxa Online omgaat en de persoonsgegevens van de Klant verwerkt, verwijzen wij u naar het privacybeleid van Hidroxa Online. Het privacybeleid bevat gedetailleerde informatie over het beheer van persoonsgegevens door Hidroxa Online, inclusief duidelijke instructies over de rechten van de Klant en hoe deze rechten kunnen worden uitgeoefend.
13. Ander
13.1
Klant mag de Overeenkomst en rechten en/of verplichtingen uit de Overeenkomst niet overdragen aan een andere partij.
13.2
Hidroxa Online heeft het recht een onderaannemer in te schakelen voor de nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst.
14. Geschil
14.1
Op de Overeenkomst is het Zweedse recht van toepassing. Geschillen die voortvloeien uit de Overeenkomst zullen worden beslecht door een algemene rechtbank met de districtsrechtbank van Göteborg als eerste instantie.